highlighted
content

טשטוש ומילוי קמטים

אישה נוגעת בפנים ומחייכת

הקמטים בפנים מתחלקים לשלוש קבוצות לפי הגורם:

(1) קמטים שמקורם בפעילות יתר של שרירים.

(2) קמטים שמקורם באיבוד נפח בפנים וצניחה של רקמות .

(3) קמטים קטנים שמקורם בנזקי השמש וחשיפה לקור ויובש.

ובדר"כ מדובר על כל הגורמים ביחד התורמים להזדקנות המראה והעור.

(1) פעילות יתר של שרירים יוצרת את הקמטים הרחביים במצח, קמטי הזעף בין הגבות והקמטים  שבצידי העיניים. זו תוצאה של המתח המצטבר בחיי היום יום הגורם לפעילות קבועה (טונוס קבוע) בשרירי הפנים. טונוס זה גורם בסופו של דבר, לאחר שנים, לקפלים בעור שהם הקמטים. כאשר אנחנו בחופשה המתח יורד ופעילות השרירים נרגעת ולכן, רבים מאתנו מקבלים מחמאות אחרי חופשה ארוכה.... רצוי לטפל בפעילות היתר של השרירים בגיל מוקדם יחסית כדי למנוע את היווצרות הקפלים בעור. הטיפול הנבחר הוא טוקסין הבוטוליניום הגורם להפחתת יכולת הכיווץ של השרירים.

(2) איבוד נפח וצניחה יוצרים את הקמטים בצידי האף עד לפה, הקמטים בין זוויות הפה לסנטר,  השפתיים המקומטות ואת מראה הלחיים השקועות. זו תוצאה של איבוד הנפח בפנים שהוא חלק מתהליך ההזדקנות בפנים וצניחת השרירים והעור הנגרמים על ידי כוח המשיכה. קמטים אילו נתן לשפר מאוד באמצעות חומרי מילוי המוזרקים לחלק השטחי או העמוק של העור. החומרים מתחלקים לחמרי מילוי זמניים וחמרי מילוי קבועים.

(3) חשיפה לשמש, לקור וליובש יוצרת את הקמטים הקטנים המפוזרים בכל הפנים. קמטים אילו מלווים לרוב גם בכתמי פיגמנט. הטיפול במקרה זה הוא באמצעות פילינג.

מהי חומצה היאלורונית
חומר טבעי הנמצא ברקמת החיבור בגוף, אשר מסככת ומרככת את העור. החומצה ההיאלורונית (Hyaluronic) יוצרת נפח בעור הפנים, ומעניקה לו מראה בריא וצעיר. עם השנים ותהליך ההזדקנות של הגוף, החומצה הולכת ונספגת בהדרגה. החומר הוא מקור חלופי של אותה חומצה היאלורונית.
החומצה ההיאלורונית משתמשת במים שבתוך עורנו על מנת למתוח אותו ולהעניק לו מוצקות. החומצה מגיעה כג’ל שקוף והיא מוכרת בשמות המסחריים: פרלן, רסטילן, סטילאג', ג'ובידרם ואחרים.

בחומצה היאלורונית משתמשים לטיפול בקמטים באזורים הבאים:

1. קמטים בצידי הפה והאף.

2. קמטים בשפה. מוזרק לגוף. המים תופסים

3. עיבוי שפתיים.

אופי הטיפול 
לאחר היכרות, הכרת הרקע הרפואי של המטופל וקביעת יעדי הטיפול תוך תיאום ציפיות, נעשית ההזרקה.

הטיפול קצר. תהליך המילוי נעשה בדרך כלל בשני טיפולים. החומצה ההיאלורונית אפקטיבית לתקופה של בין 3 ל-12 חודשים, שבמהלכם תיספג בגוף, ואז יש לחזור ולבצע הזרקה נוספת.

החזרה לשיגרה הינה מיידית.

תופעות לוואי 
עלולות להופיע לאחר ההזרקה אדמומיות, נפיחות, שטף דם מקומי. כל אלו נעלמים לאחר מספר ימים.

 

העלמת קמטים בצפון | העלמת קמטים בנהריה